"Een enorme erkenning"
Alle afbouwbedrijven
aangesloten bij NOA
29 november 2018

Jeffrey Verweij StucMaster 2018

Afgelopen maanden namen allemaal stuctoppers het tegen elkaar op in het online programma StucMasters. Tijdens de auditie en in de vijf spannende afleveringen hebben de vakmannen al hun skills en kennis ingezet om de titel StucMaster 2018 te bemachtigen. Jeffrey Verweij (47) uit Lopikerkapel is de gelukkige winnaar.

De afleveringen werden gepresenteerd door influencers/presentators Bobbie Bodt en (tijdens de quiz) Kaj Gorgels. Met als doel: het stukadoorsvak een boost geven! Alles werd uit de kast getrokken om de deelnemers uit te dagen het beste van zichzelf én hun vak te laten zien aan de jury en de kijkers.

Bloedstollende finale

Uiteindelijk gingen Guy Munneke en Jeffrey Verweij naar de finale. Ze moesten een gipsspuitmachine repareren, om vervolgens een wand écht strak en vlak te spuiten. Onder deze bloedstollende omstandigheden bleek Jeffrey nét iets beter in staat om zijn zenuwen in bedwang te houden en de jury te overtuigen. Hij mag zich StucMaster 2018 noemen.

Dogan overhandigde Jeffrey de felbegeerde trofee
Dogan overhandigde Jeffrey de felbegeerde trofee

Jongeren enthousiasmeren

Jeffrey ontving de felbegeerde trofee uit handen van Dogan Küçükakin, de StucMaster 2017. “Ik kan het niet geloven, ik ben beretrots dat ik gewonnen heb. Het voelt als een enorme erkenning voor mijn vakmanschap”, aldus de trotse StucMaster 2018. Nog belangrijker dan de titel vindt Verweij de achterliggende gedachte achter de door Knauf en NOA geproduceerde online serie, het warm maken van jongeren voor het vak van stukadoor. “Dat is zo hard nodig, want we komen om in het werk. Het is echt een gekkenhuis momenteel. Hopelijk helpt StucMasters om meer mensen te bereiken en te laten zien wat een fantastisch beroep wij hebben.”

Imagoboost

Want de wedstrijd is zeer vermakelijk om te kijken, maar heeft natuurlijk ook een hoger doel. Met StucMasters willen Knauf en NOA het stukadoorsvak promoten bij een zo breed mogelijk publiek. Via social media werd de wedstrijd extra onder de aandacht gebracht van jongeren. Het vak kan wel een imagoboost gebruiken. Via slimme interactieve mogelijkheden kunnen kijkers direct naar meer informatie over opleidingen, open dagen en leerbedrijven.

Uitzendingen terugkijken? Ga naar www.stucmasters.nl

Deel dit artikel: