Een innovatieve designcampagne voor een aangename geluidsomgeving
Alle afbouwbedrijven
aangesloten bij NOA
26 juni 2023

“Sounds Like Ecophon”

Begunstigend lid Ecophon is gespecialiseerd in akoestisch design en oplossingen. Ze hebben een sterke visie op het belang van een goede geluidsomgeving en geloven dat geluid een cruciale rol speelt in welzijn, productiviteit en algehele ervaring in verschillende ruimtes. Omdat gemerkt is dat er in de markt een trendverschuiving ontstaat waarbij naast functionaliteit de uitstraling steeds zwaarder weegt, is Ecophon een design campagne gestart onder de noemer "Sounds Like Ecophon".

Bewustwording

Ecophon voert steeds meer merken en wil de campagne onder meer gebruiken om de bewustwording hiervan te vergroten. Naast het Eurocoustic aanbod als volume product en het ophangsysteem van API Quick-Lock is daar ook het akoestisch pleister van Fade® bijgekomen. Daarmee kan voor een naadloze oplossing worden gezorgd.

Innovatie en inspiratie stimuleren

Ecophon wil ontwerpers en architecten inspireren om na te denken over hoe ze geluid op een effectieve en esthetisch aantrekkelijke manier kunnen integreren in hun ontwerpen. Dit doet Ecophon door hun producten te verbinden aan een aantal prachtige internationale projecten van gerenommeerde architecten.

 

Samenwerking bevorderen

Ecophon erkent dat een goede geluidsomgeving een multidisciplinaire aanpak vereist. Door samenwerking te bevorderen tussen verschillende belanghebbenden, zoals architecten, ontwerpers, akoestische experts en eindgebruikers, kan er gezamenlijk worden gewerkt aan het creëren van optimale geluidsomgevingen. De designcampagne dient als een platform om deze samenwerking te vergemakkelijken en bruggen te bouwen tussen verschillende vakgebieden.

Kennisdeling

Ecophon streeft ernaar om kennis en expertise op het gebied van akoestiek te verspreiden. Met de designcampagne willen ze materialen aanbieden die ontwerpers, architecten en facility managers helpen om beter geïnformeerde beslissingen te nemen bij het ontwerpen van geluidsomgevingen.

Productinnovaties

Ecophon blijft groeien naar een one stop oplossing voor alles wat te maken heeft met akoestische oplossingen voor binnenruimtes. Daarom zullen er in het najaar een aantal nieuwe producten en merken gelanceerd worden, waaronder akoestisch textiel.

Duurzaamheidsdoel

Ecophon heeft de uitdaging aangenomen om de manier waarop we denken over geluid in onze ruimtes te veranderen. Met de designcampagne "Sounds Like Ecophon" richten zij zich op de extra factor uitstraling en willen ze aantonen dat de mogelijkheden eindeloos zijn bij het creëren van aangename geluidsomgevingen. Achter de schermen werkt Ecophon ook verder aan hun duurzaamheidsdoel, om in 2050 CO2-neutraal te zijn. Rond dit thema zal op korte termijn ook meer informatie volgen omdat Ecophon gelooft in een transparant duurzaamheidsbeleid.

“A sound effect on people”

Ecophon biedt graag altijd een oplossing die past bij ieder project. Hun doel is om het aanbod te blijven versterken waardoor ze ‘top of mind’ zijn. Dit komt allemaal voort uit de Ecophon-belofte: “A sound effect on people”.

Deel dit artikel: