Docsure helpt bij professionaliseringsslag
Alle afbouwbedrijven
aangesloten bij NOA
29 juni 2022

Grip op de onderaannemers administratie

Een paar weken geleden belde Robert naar het team van begunstigend lid Docsure. Hij wilde graag een inzichtelijke rapportage per project, of Docsure dat kan opleveren? Robert is directeur-eigenaar van een afbouwbedrijf, dat hij zelf van de grond af heeft opgebouwd. 

Met zijn 15 medewerkers en een aantal inleners werken zij aan mooie bouwprojecten. Ondanks dat hij niet meer zelf staat te schroeven, wil hij wekelijks op de hoogte blijven van de voortgang op de projecten. Maar iedere week op de projecten aanwezig zijn, dat lukte hem niet. Om inzicht in de gewerkte uren te krijgen was Robert afhankelijk van de informatie van zijn projectleiders. 

Teveel kans op fouten

De informatie was echter niet altijd up-to-date. Uren werden niet op tijd aangeleverd, werden weken later gecorrigeerd of betroffen meerwerk dat niet was opgegeven. Op de administratie van Robert’s bedrijf werden de uren bijgehouden in Excel en handmatig in de salarisadministratie ingevoerd. De kans op fouten was groot. Robert liep voor zijn gevoel continu achter de feiten aan. 

Tijd voor een professionaliseringsslag 

Robert wilde graag weten hoe het anders kon, hoe hij een beter inzicht in de lopende projecten kreeg. Zijn belangrijkste vragen waren:

  • Hoe kunnen mijn projectleiders op eenvoudige wijze uren controleren en accorderen?
  • Hoe weet ik of de urenrapportage per project up-to-date en juist is?
  • Hoe komen we af van het vele mailverkeer en de Excel sheets voor het verwerken van urenbriefjes?

In Docsure worden alle gewerkte uren eenvoudig bijgehouden. De onderaannemers hebben een eigen account. Ze voeren zelf hun uren voor de verschillende kostensoorten in en voegen waar nodig een opmerking toe. De projectleiders beoordelen en accorderen de uren. 

Overzicht en tijdbesparing

Robert krijgt nu iedere week de gewenste rapportage op zijn scherm, van alle projecten, per project, per onderaannemer en per medewerker. En het kost hem en zijn projectleiders minder tijd om de voortgang van alle lopende projecten in te zien. Bovendien heeft Robert nu inzichtelijk aan welke werkzaamheden de meeste tijd wordt besteed.

Ook meer grip houden op de onderaannemers administratie? 

Vraag nu een gratis online demo aan bij begunstigend lid Docsure en ontdek de mogelijkheden voor uw bedrijf: info@docsure.nl.

Deel dit artikel: