Indufast zorgt voor een zorgeloze start
Alle afbouwbedrijven
aangesloten bij NOA
24 juni 2025

Project Babypark Megastore

De megastores van Babypark hebben allemaal dezelfde herkenbare huisstijl. De babyspullengigant, die naast elf Babypark vestigingen ook de Baby-Dump winkels runt, wil iedere aanstaande ouder een zorgeloze start geven. En laat die zorgeloze start nu ook de missie van NOA-bedrijf Indufast zijn! Door een goede samenwerking zorgen de kunststof vloerenexperts ervoor dat elke nieuwe vestiging zo snel mogelijk de deuren van hun strak georganiseerde experience centers kunnen openen.

“Wij weten precies wat onze klanten nodig hebben voor een zorgeloze start”, vertelt Joost Hermans van Indufast uit Bladel. “Allereerst zorgen we natuurlijk voor een degelijke vloer, die past bij de belasting, het gebruik én de esthetische wensen. Maar minstens zo belangrijk zijn een gedegen voorbereiding, een uiterst strakke planning, goede communicatie en het voorkomen van problemen, die gedurende een bouw- of renovatieproject kunnen ontstaan.”

Geen excuus

Joost Hermans is bij Indufast verantwoordelijk voor marketing, sales en finance. Compagnon Rob Raymakers neemt de volledige planning voor zijn rekening en de derde musketier, Kevin Sedoeboen, is verantwoordelijk voor het kloppend hart van de organisatie: de bouwplaatsmedewerkers. “Ik heb mijn oorsprong in Mesa Coatings”, legt Joost uit. “Daarvan nam ik in 2024 de activa over, waarna ik op zoek ging naar een solide fundament met ervaring, ondernemerschap én praktijkkennis. Dat vond ik in Indufast. Rob en Kevin stonden open voor een vernieuwing van de organisatie. Eentje zonder managementlagen of theoretisch geleuter. Want heel eerlijk: managementlagen vind ik excuuslagen - het maakt het aantrekkelijk naar een ander te wijzen. Bij ons heeft iedereen een verantwoordelijkheid en is iedereen aanspreekbaar. Dat werkt fantastisch.”

Werken mot een feestje zijn

“No nonsens. Meedenken met - of eigenlijk voordenken vóór - de klant. Ieder vanuit zijn eigen kracht. Met respect voor het individu. Werken moet een feestje zijn”, meent Joost, “want je bent er vrij veel tijd aan kwijt. Dan kun je maar beter doen wat je echt leuk vindt. Deze werkmentaliteit maakt dat we steeds meer mensen vinden die in ons team passen. Door iedereen in zijn kracht te zetten en verantwoordelijkheid te geven, hebben we allemaal collega’s die lekker in hun vel zitten en er voor de volle 100 procent voor gaan.”  

Kleurecht en slijtvast

“Bouwbedrijf JG Timmer is al jaren een goede relatie van ons en heeft dezelfde mentaliteit: vastberaden en wendbaar waar nodig. Dat werkt dus prima samen. Zij kregen de opdracht om voor de FTH Groep, waar Babypark onder valt, in Amersfoort een gloednieuwe megastore te bouwen. Wij zorgden uiteraard graag voor de vloeren. De winkelvloeren voorzagen we van een epoxyvloer op waterbasis, in totaal opgebouwd uit drie lagen. De kleurechtheid van deze vloer blijft goed. Dat is belangrijk, omdat sommige kunststofvloeren door UV-licht kunnen verkleuren. In het magazijn en de parkeergarage hebben we een volle epoxy aangebracht. Belangrijk, omdat deze vloeren antislip moeten zijn en tegen flinke belasting moeten kunnen, dus de slijtvastheid moet goed zijn. Opvallend zijn natuurlijk alle roze parkeervlakken. Die passen perfect in de huisstijl van Babypark. Het mooie aan deze vloeren is, dat elke wenselijke kleur mogelijk is. We denken wel graag mee, door op voorhand al aan te geven welke kleuren intensiever onderhoud nodig hebben. Ik zeg dan altijd: het is net als met een auto… bij een witte zie je sneller dat ‘ie vies is, maar een grijze heeft dezelfde vervuiling. Je moet ze allebei onderhouden.”

Communicatie is key

Het Amersfoortse project was geen standaardklus. Er moest flink wat kunst- en vliegwerk worden toegepast: het coaten moest namelijk parallel aan andere werkzaamheden uitgevoerd worden. “Omdat de megastore zo snel mogelijk wilde openen, waren er dagen bij dat er wel honderd mensen op de bouw rondliepen”, vertelt Joost. “Dat is spannend, want er hoeft er maar eentje bij te zijn die per ongeluk net over een vers gecoate vloer walst… Maar dankzij de strakke regie van projectleider Jaap Vlastuin van FTH verliep het project vlekkeloos. Het was een complexe logistieke puzzel, die vroeg om intensieve afstemming en samenwerking. Communicatie is dan echt het sleutelwoord.”

Internationale uitbreiding

Laatst volgden meerdere teamleden van Indufast de NOA-cursus ‘Zicht op je leermeesterschap’. Daaruit bleek ook weer hoe belangrijk communicatie is en hoeveel meer je kunt bereiken als je goed afstemt op je gesprekspartner. “Om mensen te binden aan je bedrijf, moet je ze opleiden en begeleiden in hun weg naar meer kennis”, vult Kevin Sedoeboen aan. “Prettig dat we hiervoor de infrastructuur en het netwerk van NOA kunnen benutten. De tweedaagse training bracht ons nieuwe inzichten, die we zeker gaan toepassen. Indufast is namelijk klaar voor een nieuwe stap. We hebben recent in Spanje Indufast Coatings SL opgericht. Op verzoek van klanten zal Duitsland ons volgende strategische groeigebied zijn.” “Ook bij onze internationale uitbreiding hechten we eraan met lokale partners te werken”, geeft Joost aan. “Spanjaarden halen we eerst naar Nederland, zodat Kevin ze door een flink trainingspakket loodst. We willen kwaliteit leveren volgens Nederlandse standaarden, maar met respect voor Spaanse dynamiek. We hebben hiervoor de kreet "Think Global, Act Local". We willen onze werkmentaliteit, maar ook kennis van de markt en gevoel voor de lokale cultuur borgen. Ook al breiden we uit, het moet wel simpel blijven: Goed werk leveren met gemotiveerde mensen die weten wat ze doen.”

Deel dit artikel:

Laatste nieuws