SEO: hoe doe ik dat?
Alle afbouwbedrijven
aangesloten bij NOA

Online goed gevonden worden

De tijd dat mensen in een dik telefoonboek of de Gouden Gids bladerden is wel voorbij. Iedereen zoekt online gericht naar een product of dienst. Vaak in combinatie met de eigen woonplaats, want dicht in de buurt is wel zo prettig. Goed gevonden worden door en via Google is belangrijk. Maar hoe doe je dat?  

Zoekmachines komen op meerdere manieren aan hun informatie en veranderen ook regelmatig hun programmatuur om te bepalen wie er beter gevonden wordt dan anderen. Toch zijn er een aantal basisregels, die altijd handig zijn om op te volgen en waardoor uw bedrijf sneller gevonden wordt op het internet.

Maak je website SEO-proof!
Maak je website SEO-proof!

Eigen website

Je eigen website regelmatig onderhouden en SEO-proof houden: zoekmachines houden er van dat je regelmatig iets op je website aanpast, toevoegt etc. Daarmee signaleren ze dat je actief bent. SEO-proof betekent dat je website zoekmachine geoptimaliseerd is: je geeft duidelijke trefwoorden aan waarop je graag gevonden wilt worden (die uiteraard wel aan moeten sluiten bij de informatie die je op je website beschrijft) en zorg er ook voor dat afbeeldingen een goede omschrijving hebben in plaats van 7653451.jpg. 

Bedrijfspagina op noa.nl

Elk NOA-lid heeft een eigen bedrijfspagina op noa.nl. Zorg dat je die netjes gevuld hebt. Volg daarvoor ons stappenplan en u bent binnen een half uurtje klaar. Onze website wordt namelijk door zoekmachines heel goed gevonden en daar kunt u gebruik van maken. Zoeken mensen in uw regio bijvoorbeeld op ‘stukadoor’ en hun woonplaats, dan is de kans groot dat uw bedrijfspagina op noa.nl op de eerste Google pagina met zoekresultaten tevoorschijn komt.

Social Media

Een duidelijk profiel en bedrijfsprofiel op LinkedIn en andere social media verbetert je vindbaarheid in Google. Heb je je eigen naam wel eens in Google ingevoerd? Grote kans dat je Linkedin pagina bovenaan komt, omdat Linkedin één van de best geïndexeerde pagina’s is door Google. Op ons kenniscentrum bieden we tips voor een LinkedIn-profiel en hebben we ook een stappenplan voor een Facebook-bedrijfspagina.

Google-mijn-bedrijf-pagina

Omdat potentiële klanten op internet zoeken, maar dan nog niet jouw bedrijfsnaam kennen, is het verstandig om je bedrijfsgegevens op meerdere plekken achter te laten. Denk bijvoorbeeld aan een simpele vermelding op detelefoongids.nl en openingstijden.nl. Maak vooral ook een gratis vermelding aan op Google. Dit doe je via Google Mijn Bedrijf. Je vermelding wordt weergegeven wanneer mensen op Google en Google Maps zoeken naar een bepaald bedrijf of vergelijkbare bedrijven zoeken. Met Google Mijn Bedrijf is een vermelding eenvoudig aan te maken en ook updaten.  

Word online beter vindbaar door deze praktische tips meteen toe te passen. Succes! Hulp nodig? NOA-leden kunnen voor al hun ondernemersvragen terecht bij onze servicedesk.