Wat past bij jouw bedrijf
Alle afbouwbedrijven
aangesloten bij NOA

Het juiste moment om te adverteren

Om zoveel mogelijk effect van je advertentie te hebben, is het belangrijk om het juiste moment te kiezen. Daarbij moet je je afvragen wat bij jouw bedrijf past, maar ook waar jouw doelgroep zich toe aangesproken voelt. 

Kiezen van het juiste moment hangt nauw samen met het instrument dat je inschakelt. Doorgaans geldt dat herhalen van ‘je boodschap’ ertoe leidt dat potentiële klanten aan jouw bedrijf denken, op het moment dat ze een afbouwer nodig hebben. 

Maak een bewuste keuze wanneer je wilt adverteren, alvorens je bedenkt waar je jouw boodschap wilt plaatsen en hoe je adverteert. 

Structureel adverteren

Adverteer bijvoorbeeld elke twee weken in het plaatselijke krantje, of promoot elke week een bericht op Facebook.

  • Voordeel: De doelgroep denkt eerder aan je als ze je dienst nodig hebben.
  • Nadeel: Structureel adverteren is relatief duurder.

Actiematig adverteren

Adverteer op specifieke momenten, gekoppeld aan bijvoorbeeld feestdagen of seizoenen. Bijvoorbeeld met een leuke vaderdagsactie op de radio.

  • Voordeel: Je kunt met grappige inhakers komen én het is relatief goedkoop.
  • Nadeel: De momenten die je kiest lopen misschien niet gelijk aan de kiesmomenten van je doelgroep. 

Tip: Op Issuekalender vind je een overzicht met bijzondere dagen en het thema van de maand.