NOA Menu
donderdag 24 augustus 2017

Onafhankelijke geschillencommissie behandelt consumentenklachten over afbouw en natuursteen

Alle leden van NOA zijn aangesloten bij de onafhankelijke stichting Geschillencommissies in Den Haag. De algemene consumentenvoorwaarden, die zijn overeengekomen met Consumentenbond en vereniging eigen huis, bieden zowel opdrachtgever als opdrachtnemer duidelijkheid en garantie, maar ook een geschillenbeslechting door de Haagse commissie mocht het mis gaan.

Geschillencommissie

Uit het jaaroverzicht van de Geschillencommissie blijkt dat er lang niet altijd terecht wordt geklaagd door particulieren. Hoewel verondersteld wordt dat consumenten steeds mondiger en veeleisender worden, wil dat niet zeggen dat men altijd reële klachten heeft. De Geschillencommissie in Den Haag heeft 57 geschillencommissies voor allerlei branches. Afgelopen jaar kwamen in totaal 4801 klachten binnen. Van alle bindende uitspraken, bleek maar liefst 28% van de klachten ongegrond. De Geschillencommissies Afbouw en Natuursteen hebben gelukkig relatief weinig geschillen. Ook de geschillen, die bij onze commissies aanhangig worden gemaakt, blijken lang niet altijd gegrond.

Geschillencommissie Afbouw

Geschillencommissie Natuursteen

Geschillen nader toegelicht

In komende Afbouwzaken, het vakblad voor leden van NOA, worden enkele geschillen beschreven en toegelicht. In principe geldt natuurlijk dat voorkomen beter is dan genezen. Maar soms lijkt het niet meer mogelijk om onderling tot een oplossing te komen en dan biedt de Geschillencommissie uitkomst. Wilt u alvast meer leren over eerdere uitspraken? Op ons online kenniscentrum hebben wij diverse geanonimiseerde cases beschreven. 

Inloggen


Lid worden?

Personen actief in de Nederlandse afbouw krijgen veel voordelen als lid van NOA.


Lees de voordelen en word lid