NOA Menu

NOA Kenniscentrum

Tijdig reclameren en verjaring

door: Webbeheer
| Administratie Nazorg

Tijdig Reclameren

Als een gekocht product niet deugdelijk is, dan moet de koper binnen bekwame tijd klagen bij de verkoper. Dit heet reclameren. Maar wanneer is er ‘tijdig’ geklaagd? 

In de praktijk komt het vaker voor: er wordt niet tijdig aan de bel getrokken bij een eventueel aansprakelijke partij. Er wordt een keer gebeld, maar er volgt geen schriftelijke aanmaning dat de klacht binnen een redelijke termijn wordt opgelost. Wat tijdig is, staat niet in de wet en kan per geval verschillen. Als het tot een rechtszaak komt, zal een rechter zich daar eerst over moeten buigen. Wanneer de rechter meent dat er tijdig en terecht geklaagd is, dan geldt er ook nog dat er binnen twee jaar naar melding van de klacht een procedure aanhangig moet worden gemaakt. Gebeurt dat niet, dan is de klacht verjaard. 

Lees hierover de column van onze NOA huisadvocaat.

Inloggen


Lid worden?

Personen actief in de Nederlandse afbouw krijgen veel voordelen als lid van NOA.


Lees de voordelen en word lid