NOA Menu

NOA Kenniscentrum

Klanten aantrekken en vasthouden met social media

door: Erica van Aken
| Marketing Relatiebeheer

Social media helpt u écht om online grotere naamsbekendheid te krijgen. Als u namelijk interessante berichten schrijft en/of deelt, dan ‘liken’ mensen uit uw netwerk uw status, of update. Of ze retweeten uw bericht. Hierdoor komen ook de mensen uit de netwerken van uw netwerk met uw bedrijf in aanraking.

SocialMediaBoom

Een goed gevuld LinkedIn profiel is vandaag de dag voor elke ondernemer onmisbaar. Door een duidelijke samenvatting op LinkedIn word je (bedrijf) beter gevonden door zoekmachines. Google screent bijvoorbeeld alle samenvattingen op LinkedIn.

Op social media moet je vooral je kennis en kunde delen. Door bijvoorbeeld verbouwingstips te geven. Of door nieuws van anderen te delen en te laten zien dat je goed op de hoogte bent. Let wel goed op privacy-wetgeving als je foto’s op social media plaatst.

Wist je dat beelden beter bekeken worden, dan geschreven tekst? Je kunt daar slim op inspelen door jouw tip, status of update als ‘tegeltjestekst’ op te maken en als foto te plaatsen.

Social media bijhouden kost je een uurtje tijd in de week

Met behulp van het gratis programma Hootsuite kun je met één uur per week dagelijks onder de aandacht komen bij alle online mensen in je netwerk. Het is een handig programma om meerdere social media accounts mee te beheren. Vanuit dezelfde internetpagina kun je berichten plaatsen op Twitter, Facebook (je profiel én pagina’s) en LinkedIn. Je kunt berichten klaarzetten voor later en het geheel overzichtelijk monitoren.

Lees het volledige artikel met alle tips en trucs uit Afbouwzaken nummer 4 – 2014.

Inloggen


Lid worden?

Personen actief in de Nederlandse afbouw krijgen veel voordelen als lid van NOA.


Lees de voordelen en word lid