NOA Menu

NOA Kenniscentrum

Hoe ontstaat een geschil?

door: Jolanda Reede
| Nazorg Management

U heeft bij een particulier werkzaamheden uitgevoerd en er ontstaat een meningsverschil. 

Dit meningsverschil kan tal van oorzaken hebben; de particulier is niet tevreden over het resultaat, de rekening wordt niet betaald, de klant is het niet eens met het meerwerk, er wordt een beroep gedaan op de garantiebepalingen, er is een miscommunicatie… Kortom, er zijn tal van mogelijkheden die kunnen leiden tot een geschil. In het ene geval zult u de klacht onderling kunnen oplossen, in het andere geval zal één van beide partijen naar de onafhankelijke geschillencommissie stappen om daar het geschil aanhangig te maken.

Lees onze tips om te voorkomen dat een klacht een geschil wordt. Raadpleeg ook de praktijkcases om geschillen te voorkomen.

Inloggen


Lid worden?

Personen actief in de Nederlandse afbouw krijgen veel voordelen als lid van NOA.


Lees de voordelen en word lid