NOA Menu

NOA Kenniscentrum

Hoe moet een NOA-Afbouwgarantiebedrijf een geschil indienen?

door: Jolanda Reede
| Nazorg Management

Wat moet een NOA-Afbouwgarantiebedrijf doen om een geschil bij de Geschillencommissie Afbouw in te dienen.

Ook een ondernemer kan een geschil aanhangig maken bij de Geschillencommissie Afbouw. Daarvoor moet u echter eerst de consument schriftelijk voorstellen om het geschil door de Geschillencommissie Afbouw te laten beslechten. De consument krijgt uiterlijk vijf weken de tijd te reageren. Als de consument het voorstel afwijst of niet reageert, dan kunt u het geschil bij de rechter aanhangig maken. Stemt de consument toe, dan kunt u op het vragenformulier in het kort aangeven wat het probleem is en wanneer het meningsverschil is ontstaan. Na indiening van de klacht, ontvangt u van de Geschillencommissie een nota voor het klachtengeld. Dit klachtengeld is afhankelijk van het offertebedrag:

  • € 77,50 voor factuurbedragen tot € 500,-,
  • € 102,50 voor factuurbedragen van € 500,- tot € 1.500,- en
  • € 127,50 voor factuurbedragen vanaf € 1.500,-

Wordt u door de commissie in het gelijk gesteld - of deels gelijk gesteld - dan is de consument conform artikel 21 lid 3 van het reglement gehouden het door de ondernemer betaalde klachtengeld geheel of gedeeltelijk te vergoeden.

Inloggen


Lid worden?

Personen actief in de Nederlandse afbouw krijgen veel voordelen als lid van NOA.


Lees de voordelen en word lid