NOA Menu

NOA Kenniscentrum

Gebruik social media sterk toegenomen

door: Erica van Aken
| Marketing Relatiebeheer

SocialMedia-1

De deelname aan sociale netwerken is zowel bij bedrijven als personen sterk gestegen. In de EU scoort Nederland bovengemiddeld op dit gebied. De laatste jaren zijn vooral veel meer 45-plussers social media gaan gebruiken. De netwerken zijn fantastische media om uw bedrijf te profileren!

Acht op de tien mensen op sociaal netwerk

Steeds meer mensen en bedrijven gebruiken sociale netwerken. In 2014 zat acht op de tien internetgebruikers van 12 jaar of ouder op een sociaal netwerk. Twee jaar eerder was dit nog 65 procent. Vooral tekstberichten uitwisselen is populair: zeven op de tien doet dit.
Ook bedrijven gebruiken steeds vaker social media: in 2014 zat ruim de helft (53 procent) van de bedrijven op een sociaal netwerk zoals Facebook of LinkedIn. In 2012 was dit nog maar bij één op de drie bedrijven het geval.

Deelname aan sociale netwerken vooral hoger bij 45-plussers

Een paar jaar geleden gebruikten al bijna alle jongeren sociale netwerken. Sinds 2012 is het gebruik door 25-plussers sterk gestegen. Inmiddels zit ook ruim 90 procent van de 25- tot 45-jarigen op een sociaal netwerk. Bij de 45-plussers is het aandeel onder internetgebruikers bijna anderhalf keer zoveel ten opzichte van 2012, maar nog altijd veel lager dan in de jongere leeftijdsgroepen.


Social_Media-2

Ook bij de top EU horen in gebruik sociale netwerken?

Het Nederlandse bedrijfsleven behoort met 53 procent tot de top in Europa in het gebruik van sociale netwerken. Bent u nog niet actief op social media? Ga dan snel aan de slag! NOA heeft een praktische stap-voor-stap-handleiding  om een professionele zakelijke Facebook pagina te maken en te onderhouden. Of lees onze praktische tips om klanten aan te trekken en vast te houden door het gebruik van social media.

 

Inloggen


Lid worden?

Personen actief in de Nederlandse afbouw krijgen veel voordelen als lid van NOA.


Lees de voordelen en word lid