NOA Menu

NOA Kenniscentrum

Blokkenstellers en lijmbedrijven vinden inplannen van personeel lastig

door: Erica van Aken
| Management

Tevreden

 

Door onderzoeksbureau USP is in oktober 2014 een rapport uitgebracht met trends en ontwikkelingen, waarbij ook onderzoek is gedaan naar de reputatie van de diverse segmenten binnen de afbouwbranche. Blokkenstellers en lijmbedrijven beoordelen zichzelf nagenoeg op hetzelfde niveau als stukadoors, vloerenbedrijven en wand- en plafondmonteurs. 

Ondernemers van een blokkenstel- en/of lijmbedrijf zijn gevraagd verschillende bedrijfsaspecten te beoordelen. Het blijkt dat het inplannen van eigen personeel het meest lastige onderdeel is. Ook beoordelen deze bedrijven hun prijs/kwaliteitverhouding lager dan de andere sectoren. Orde, netheid, inzet en motivatie zijn ook hier de aspecten die ‘dik in orde’ zijn. 

Onderstaande grafiek laat zien hoe blokkenstellers en lijmbedrijven hun verschillende bedrijfsaspecten beoordelen. 

Zelfbeoordeling Blokenstellers En Lijmbedrijven

Tip: Opdrachtgevers zijn over de gehele linie positief over afbouwbedrijven. Toch zijn er een aantal aandachtspunten, omdat aannemers en corporaties aangeven hier belang aan de hechten:

  • Zorg voor een duidelijke planning en overleg deze tijdig met de opdrachtgever.
  • Communiceer duidelijk tijdens de uitvoering zodat opdrachtgever en bouwpartners niet voor verrassingen komen te staan.
  • Zorg, ondanks het geringere belang, dat afspraken over meer- en minderwerk goed worden vastgelegd.
  • Goede nazorg na oplevering wordt gewaardeerd. Aandacht voor de opdrachtgever verhoogt de kans op een herhaalopdracht. 

Inloggen


Lid worden?

Personen actief in de Nederlandse afbouw krijgen veel voordelen als lid van NOA.


Lees de voordelen en word lid