NOA Menu

NOA Kenniscentrum

Slechts helft van consumentenklachten Geschillencommissie gegrond

door: Erica van Aken
12 september 2017 | Nazorg Management

Regelmatig wordt geroepen dat je als ondernemer altijd aan het kortste eind trekt als je in een juridische kwestie verzeild raakt waar consumentenorganisaties mede een oordeel mogen vellen. Uit het verslag van de stichting Geschillencommissies uit Den Haag blijkt echter dat slechts de helft van de klachten, die consumenten daar aanhangig maken, gegrond zijn.

lees meer

Plichtplegingen

door: Peter Schoonderwoerd
12 september 2017 | Management

Een onderwerp dat de afgelopen weken/maanden tot zeer veel vragen heeft geleid, is het WGA/ZW Eigen Risico Dragerschap.

lees meer

99 Oplossingen tegen werkstress

door: Webbeheer
7 september 2017 | Management Personeel

Werkstress is sinds een aantal jaren beroepsziekte nummer één. Omdat er niet één knop is waar aan gedraaid kan worden om stress te verminderen, worden er op de website duurzameinzetbaarheid.nl maar liefst 99 oplossingen geboden.

lees meer

Een paar basistips voor succes

door: Webbeheer
31 augustus 2017 | Management

Als ondernemer wil je jouw bedrijf continu verbeteren: processen kunnen slimmer, communicatie kan beter, marketing effectiever en de winst mag altijd hoger… Ben je op zoek naar inspiratie voor het nieuwe jaar? Dan kan het verhelderend werken om te kijken hoe succesvolle ondernemingen in een geheel andere branche het aanpakken.

lees meer

Checklist voor werken met uitzendbureaus

door: Gert van der Meulen
19 juli 2017 | Management

Bij het inhuren van uitzendkrachten via uitzendbureaus bent u op grond van de Wet Ketenaansprakelijkheid als inlener mede aansprakelijk voor de juiste afdracht van loonheffing en SV-premies door het uitzendbureau. Controleer of uw uitzendbureau het goed doet met de online checklist.

lees meer

Inloggen


Lid worden?

Personen actief in de Nederlandse afbouw krijgen veel voordelen als lid van NOA.


Lees de voordelen en word lid