NOA Menu

NOA Kenniscentrum

Slechts helft van consumentenklachten Geschillencommissie gegrond

door: Erica van Aken
12 september 2017 | Nazorg Management

Regelmatig wordt geroepen dat je als ondernemer altijd aan het kortste eind trekt als je in een juridische kwestie verzeild raakt waar consumentenorganisaties mede een oordeel mogen vellen. Uit het verslag van de stichting Geschillencommissies uit Den Haag blijkt echter dat slechts de helft van de klachten, die consumenten daar aanhangig maken, gegrond zijn.

lees meer

Branche RI&E

door: Gert van der Meulen
26 april 2017 | Management Personeel Nazorg

Bedrijven met personeel zijn verplicht een Risicoinventarisatie en -evaluatie (RI&E) met plan van Aanpak te hebben. Heeft u dit niet op orde, dan kan dit bij een controle door inspectie SZW leiden tot flinke boetes.

lees meer

Geschillencommissie Natuursteen

8 november 2016 | Nazorg Management

In de leveringsvoorwaarden van natuursteenbedrijven is geregeld dat geschillen tussen zowel consument als zakelijke opdrachtgever en een ABN-Natuursteen-ondernemer worden behandeld door De Geschillencommissie.

lees meer

Inloggen


Lid worden?

Personen actief in de Nederlandse afbouw krijgen veel voordelen als lid van NOA.


Lees de voordelen en word lid