NOA Menu

Lezingen Vloerendag 2017

Kennis delen is een belangrijk element van de Vloerendag. Daarom bieden we ondernemers een afwisselend en interactief lezingenprogramma.

Lezingen

Selecteer de lezingen die u interesseren en schrijf direct in. U kunt ook alle lezingen, met korte pauzes tussendoor, bijwonen. U hoeft dus niets te missen.

11:00 uur
Hoe vlak moeten vloeren zijn? 

Wat is de zin en onzin van de vlakheid van de vloer? Een vloer zo vlak als een biljartlaken, dus klasse 1 van de NEN 2747, is altijd goed toch?! Maar: Wie stelt dat we dit kunnen maken? En zo ja, hoe gaan we dat dan doen? Wat zijn dan de extra kosten? En eh… Welke klasse hebben we echt nodig? Kortom: het antwoord is niet zo eenvoudig…

Spreker: Rick Seppen van Buro Vloeradvies® b.v.

11:45 uur
Social Media in de Vloerenbranche: leuk, maar kan het ook business opleveren?

Social media is natuurlijk heel leuk, maar is het ook nuttig en kan het business opleveren? Vincent Smit laat zien dat je veel meer kunt bereiken dan je nu voor mogelijk houdt! In een notendop legt hij uit wat er met digitale marketing te bereiken valt. Na zijn lezing ga je met nieuwe inzichten over dit onderwerp naar huis.

Spreker: Vincent Smit van Kickstart Your Social Media

12.30 uur
Wat zijn nu eigenlijk Betonlook vloerafwerkingen?

Een product met een sterke opmars, zeker in de particuliere markt. Maar… wat zijn nu eigenlijk betonlook vloerafwerkingen? Heel veel producten worden onder deze noemer met name aan de particuliere markt verkocht. Door een verscheidenheid aan eigenschappen raakt een consument al gauw in de war of met de leverancier in geschil. TBA is direct betrokken in deze marktsituatie en bespreekt de (on)mogelijkheden en valkuilen graag met u!

Spreker: Onno de Vries van TBA

13:15 uur
De valkuilen van een droge vloer

“De vloer is te nat.” Bij schade aan een vloerafwerking is dit een veelgehoorde oorzaak. Leveranciers stellen dat een vloer droog moet zijn en blijven. Is dit wel een reële eis? In de lezing zal worden ingegaan op toelaatbare vochtgehalten in (dek)vloeren in relatie tot de vloerafwerking. Tevens wordt ingegaan op de wijze van meten en wat een gemeten vochtgehalte zegt op de lange termijn.

Spreker: Corné van der Steen van Technoconsult

14:00 uur
Hoe je geld kunt verdienen door psychologie in je marketing te stoppen

Gebruik jij al psychologie in jouw marketing? Wanneer je het ‘doen en denken’ van de mens begrijpt, heb je goud in handen. In deze meet-up krijg je een tipje van de neuromarketing-sluier opgelicht. Welke technieken kun je zelf toepassen om meer te verkopen? Verwacht geen theoretisch of zweverig geneuzel, maar concrete technieken en voorbeelden die je direct in de praktijk gaat brengen. Je wordt uitgedaagd deze nieuwe inzichten toe te passen door een eigen ideale landingspagina op internet op te stellen, waarvan we er een aantal zullen behandelen.

Spreker: Tim Zuidgeest van Studio STT

14:45 uur
Wat betekent de aandacht voor het milieu voor het vloerenbedrijf?

Er worden steeds vaker vragen gesteld over de duurzaamheidsaspecten van gebouwen. Zowel ontwerpers als professionele bouwers vinden Milieu-database, BREEAM, Dubokeur, FSC en bijvoorbeeld CO2-footprint geen loze kreten, maar keiharde voorwaarden. Duurzaamheidsaspecten hebben daarom ook consequenties voor de toe te passen cementsoorten in cementgebonden producten. In deze lezing wordt wordt daarop ingegaan en welke alternatieven kunnen worden aangedragen. Deze ontwikkelingen zullen steeds vaker gevolgen hebben voor de werkwijze van vloerenbedrijven.

Spreker: Theo de Veer van ENCI

15:45 uur
Wat kan een totaaloplossing voor vloeren u bieden?

Goede vloerafwerkingsproducten zijn er in overvloed. Alleen geven goede producten lang niet altijd het gewenste resultaat en de beste oplossing. Een goede applicatie is van groot belang wanneer je de beste garantie wil geven aan de opdrachtgever. Daarom is de samenwerking tussen productleverancier en applicateur in het bijzonder van belang. Om schades te voorkomen én garantie te kunnen geven, moet er aandacht zijn voor de juiste systeemopbouw en de wijze van aanbrengen. Wanneer leverancier en applicateur dit in goede harmonie als een totaaloplossing aanbieden kunnen er ook kosten worden bespaard. 

Spreker: Gert-Jan Prins van BASF Nederland B.V.

Inloggen


Lid worden?

Personen actief in de Nederlandse afbouw krijgen veel voordelen als lid van NOA.


Lees de voordelen en word lid